Khamis, 18 Oktober 2012

Jejantas Hati

Awal pagi.
Meniti jejantas hati.
Ditengah-tengah aku berhenti.
Dibawah sesuatu terjadi.
Perlanggaran hati dengan hati.
Satu remuk depan, satu remuk sisi.
Aku masih memerhati.
Salah satu tak hati-hati.
Aku kekal memerhati.
Mereka saling tuding jari.
Aku terus memerhati. 
Muncul lagi hati-hati. 
Kau begini dia begini kata hati-hati.
Ada yang berkesimpulan dengan kata hati.
Hati-hati lain dibelakang tak mengerti.
Menjerit dari jauh minta ketepi.
Makin panjang makin jauh perjalanan hati.
Panas hati tak mengerti.
Susah hati lewat lagi.
Peduli.
Aku sambung meniti.
Jejantas hati yang tak pasti.





Isnin, 15 Oktober 2012

Cuak

Lagi 46 hari. 46 hari sebelum jadi suami. Tahu ini bukan kerja mudah. Menggalas tanggungjawap. Aku cuba yang terbaik. InsyAllah sampai mati aku jaga. Yakin dengan aku. Walau apa pun yang datang lepas ni. Sebab salah satu rahsia kehidupan yang best ialah bersedia dengan segala kesempatan yang bakal datang. Rempuh, radak, langgar je. Biar struggle. Biar lunyai. Bila dah bersungguh-sungguh, esok mesti terkejut dengan resultnya. Sebenarnya, ini kata-kata semangat untuk aku yang tengah cuak. Pijak batu halangan jadi batu loncatan.




Jumaat, 5 Oktober 2012

Kembali Pulih

Alhamdulillah. Hari ni aku rasa makin pulih. Tak pernah lagi diuji dengan demam teruk. Terima kasih keluarga, kekasih dan kawan-kawan yang tak putus tanya khabar. Sekarang cuma tekak rasa tawar dan tak lalu nak makan. Harap esok aku sihat sepenuhnya. Amin.

Selasa, 2 Oktober 2012

Suka-suka

 Pengalaman mendewasakan. Pengalaman, mempedomankan. Tak kira la umur berapa. Cerita semalam yang bawak kita ke hari ini. Cerita esok yang kita tengah pahat sekarang. Pernah banyak kali aku tanya diri kenapa aku tak macam ni semalam, kenapa aku tak macam tu semalam. Kalau aku macam ni atau tu semalam mesti aku dah macam ini itu hari ni. Rugi. Bodoh betul. Fikir benda bodoh macam ni memang bodoh walau kita memang akan fikir benda ni. Ini lumrah manusia. Suka dengan 'kalau'. Kalau sembang pasal 'kalau' kucing pun boleh terbang. Jadi rempuh je jalan yang kita tengah lalu sekarang. Perbetul untuk hari esok. Tak salah kalau sekali sekala tengok belakang. Sebab kadang-kadang jalan kat belakang lebih kurang je dengan jalan depan. Itu la guna pengalaman. Tujuan post ini? Saja. Suka-suka.

Jangan pandang lurus sangat. Jeling sikit. Aku ada kat tepi ni.