Rabu, 27 Oktober 2010

Gitar buat aku seronok

Kalau tak silap aku, dah dekat 8 tahun aku tahu macam mana nak guna gitar. Tapi sampai sekarang aku masih guna cara 8 tahun yang dulu. Tak ada sebarang penambahbaikan. Masih guna kord2 mudah atau asas. Dan aku bahagia dengan kord2 asas aku. Goreng? Ya.. Aku suka dengar bunyi goreng mengoreng. Tapi aku malas dan tak perlu ajar aku. Itu kerja kamu tukang masak.. Frets2 hujung gitar aku masih cantik. Hanya guna ketika nak poyo2 atau bergambar.

Kesimpulannya aku hanya tahu guna gitar tapi bukan pakar. Kenapa aku perlu note kan pasal aku bukan pakar gitar dan sibuk bercerita pasal gitar?

Sebab melalui gitar, aku rapat dengan orang2 yang aku sayang.. Aku tak pasti sama ada mereka sayang aku sebab gitar ke tak. Atau mungkin mereka tak pernah sayang aku pun. Gitar banyak bagi aku idea. Gitar banyak bagi aku ketenangan. Gitar juga bagi aku gadis2 kiut (usung beg gitar kat bus stop gadis2 kiut pewit aku). Aku harap, suatu masa nanti gitar dapat ingatkan orang2 yang aku sayang supaya ingat kat aku.

Detik2 ini
Fantasi dirimu
Kite suke die
Telus
Step out
Got to see Ilahi
Memori
Untuk dier
Maafi


Mungkin masa itu juga aku dah tak perlu diigati lagi..tapi hanya perlu doa...

Selasa, 26 Oktober 2010

Short Post For 'jiwang'


Tidak ada sesiapa pernah mencintai seseorang mengikut apa yang semua orang ingin dicintai...dan pada aku cinta sejati adalah hantu. Semua bercakap pasal cinta sejati tapi tak semua orang nampak...

Sabtu, 16 Oktober 2010

Sabtu dan ahad yang sepi

Sabtu ahad minggu ni adalah hari bersendirian. Tv, jalur lebar, maxis dan gitar jadi peneman. Cuba jadi tersohor dengan merecord sesuatu ciptaan seniman. dengarkanlah...

Selasa, 12 Oktober 2010

Aku pemberani

Jadilah seorang yang kuat. Berani dan yakin dengan jalan yang aku pilih. Aku tak boleh termakan dengan isu-isu yang tidak benar. Hari-hari yang aku lalui sekarang adalah kearah ijab dan kabul. Berharap dan pasti dengan impian. Mimpi dan angan-angan aku tak akan kemana kalau asik dengan bantal. Aku dah taknak menulis lirik-lirik sedih. Jadi target aku kenalah tepat. Berfikir kearah pekerjaan yang membawa kejayaan yang membawa kepada impian.

Dan ini adalah motivasi diri. Amin.

Khamis, 7 Oktober 2010

Malam keliwon 7hb 10 2010

Dikala bulan mengambang di hujung bumi malam keliwon. "Aauwwwwwww...." (ni bunyi serigala). "Bangun Brahim bangun" kejut Ismadi berulang kali. Brahim masih mengignored dan berharap kejutan kali kedua. "Pangg!!" kejutan kali kedua yang dinanti Brahim kunjung tiba. Satu tamparan kuat hinggap tepat ke belakang tengkuk Brahim tanpa di duga. Brahim bingkas duduk sambil menunggu taklimat yang bakal menyusur tiba. "Malam ni aku tengok cuaca baik je." ujar Ismadi sambil meninjau kearah tingkap. "So?" soal Brahim. "Aku rasa elok la kita pergi bermain futsal memandangkan kita dah lama tak bersukan." jelas Ismadi isi hatinya...





Maka gelanggang futsal pun dibooking pada pukul 11 malam di sport planet Sg Buloh.. Sekian~


Isnin, 4 Oktober 2010

aku like kerja

Aku dah kembali ke kota raya Kolumpo. Mula kan kerja dengan hati yang girang. Membasmi segala kemalasan di hati. Mari click button like pada KERJA!!!