Khamis, 30 September 2010

Takdak apa aihh...

Ke Johor dari Kl ibarat pergi beli gula kat kedai depan. Mampu pergi, balik dan pergi semula sebab tak cukup duit. Jumaat pergi atas urusan kerja, ahad balik Kl. Isnin pergi balik atas urusan ngada2.

Seronok je rasa dapat baling mortar board kat udara. Aku amik dari kepala sepupu aku. Aku belajar tak tinggi.. Tapi kadang2 menumpang kegembiraan orang lain itu amatlah seronok. Dan inilah kali pertama aku hadiahkan manusia bunga. Awek aku yang manusia tu pun tak pernah dapat bunga.

Apa2 pun. Tahniah pada semua yang gembira. Cheers...

Ahad, 19 September 2010

Eh, dah abis raya?

Selesai sudah syawal pertama, kedua dan ketiga. Aidilfitri di sambut dengan serba sederhana. Tiada lagi konvoi beramai-ramai kerumah tok2 sedara.. Tiada lagi tidur beramai2 di ruang tamu rumah arwah tokwan di kedah dan penang. Tiada lagi bunga api dan mercun bawang. Tiada lagi kad raya dan angpau misteri. Zaman itu sudah berlalu. Generasi baru bawah aku lepas ini mungkin dah tak dapat merasa suasana indah malam raya dan pagi raya di kampung. Masa dah berlalu. Lepas ni aku kena biasakan yang Ipoh merupakan kampung aku. Bukan lagi Kuala Muda dan Permatang Pauh. Itu cerita lama... Mari besar kan keluarga yang kecil ni plak.. Mari tambah kan generasi baru, mari kawen dan buat anak...