Ahad, 22 Ogos 2010

Nota-nota gila

Baru balik dari melepak dengan kenalan yang dah biasa dan tak berapa biasa walaupun dah biasa jumpa. Diorang adalah orang-orang yang kita tak boleh agak apa matlamat atau harapan diorang untuk hari esok. Diorang adalah jenis yang tak sampai 5 min terfikir nak pergi Johor terus ke medan gopeng beli tiket bas. Aku rasa. Aku agak. Orang-orang macam ni aku rasa mampu pergi jumpa perdana menteri sambil berkata "kirim salam kat isteri Dato ya.." (sambil senyum gatal). Aku sudah pun membeli "Nota-nota gila" dari salah seorang orang-orang itu dan aku dah pun mengatamkannya sejurus sampai rumah. Ok. Aku kagum. Nak makan nasi goreng. Mak dah panggil sahur.

Jumaat, 20 Ogos 2010

......

Bulan Ramadhan memberi banyak impak kepada semua. Dari kalangan pemuasa, pengerja terawih, mahupun pencinta dosa. Berlipat kali ganda pahalanya di bulan yang mulia ini. Sayup kedengaran seruan azan memanggil pengdosa menghapus dosa. Sudah tepu gamaknya.. Subhanallah... Aku bersaksi dan berikrar bahawa tiada tuhan yang layak disembah melainkan Allah, dan aku bersaksi dan berikrar bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah yang terakhir..

Jumaat, 13 Ogos 2010

Ramadhan datang lagi.

Berbuka dengan keluarga tersayang merupakan sesuatu yang paling indah dalam hidup. Sebenarnya berbuka ngan sape-sape pun indah gak. Sebab yang indah itu sebenarnya 'berbuka'. Selamat berRamadhan kepada semua.